Diëten doen we vaak voor een gezonder uiterlijk of een gezonder lichaam. Dit kan dus ook voor gezondere ogen! Vooral als een dieet als deze op vroege leeftijd wordt gevolgd kan dit voordelen hebben later in het leven. In dit artikel leer je alles over antioxidanten, omega-3 en mineralen, zodat jij alles weet voor nu en later, voor een paar gezonde ogen!

Antioxidanten

Antioxidanten vinden we in vitaminen A, C en E en deze antioxidanten zijn een belangrijke bouwsteen voor de gezondheid van de cellen in het oog en het weefsel dat zich rondom het oog bevindt. Wat vooral opmerkelijk is, is dat vitamine C een tegen werkend middel is voor cataract of staar. Hier is nog geen groot onderzoek naar gedaan, maar in theorie staat dit wel al geschreven. Antioxidanten vinden we vooral in bladgroente, daarbij moet je denken aan spinazie, peterselie en basiculicum. Maar wat echt vol zit met antioxidanten is toch echt de Boerenkool. Dit komt door het bladgroente Andijve.

Omega-3

Omega-3 wordt vooral geassocieerd met afvallen, maar Omega-3 blijkt ook een goede bouwsteen voor je ogen te zijn. Hier is geen duidelijke onderzoek naar gedaan, maar waar het vooral op wordt gebaseerd is de vele oogaandoeningen die na testuitslagen blijken een laag niveau aan Omega-3 in het lichaam te hebben. Hierdoor is er genoeg bewijs om te concluderen dat Omega-3 wel degelijk gezond is voor de ogen.
Omega-3 vinden we voornamelijk in vissen die rijk zijn in vet. Dan moet u denken aan vissen zoals zalm, tonijn en makreel. De volgende keer dat u sushi eet, eet u niet alleen lekker, maar ook erg gezond voor uw ogen!

Mineralen

Als laatste bouwsteen kijken we naar mineralen. Dit zijn vooral de mineralen Zink en Koper die een steentje bijdragen aan de gezondheid van de ogen. Mineralen zijn van belang, omdat zij ervoor zorgen dat dingen zoals antioxidanten en Omega-3 goed worden opgenomen in het bloed. Zij zijn dus de tussenpersoon in het hele process van gezonde ogen.
Mineralen vinden we in een divers assortiment op de cirkel van vijf. Deze zijn namelijk te vinden in kaas en melk, maar ook in brood. De grootste bron van mineralen zijn echter schelpdieren en rundvlees.

Denk u er nu aan om een beter dieet te volgen in het belang van uw ogen? Kijk dan ook eens naar de Aldi folder volgende week, waar u het gehele assortiment voor het dieet van uw ogen kunt vinden.

Nog geen reviews.

Review